reklama

Lietam v tom tiež, lietam v tom rád!

Chcel by som sa týmto článkom trošku podeliť o moje skúsenosti s leteckými meškaniami, ktoré sa mi stali za posledné roky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

 Pred necelými štyrmi rokmi sme cestovali do Bulharska s cestovnou agentúrou OROSTOURS. Vybrali sme si let z Popradu, aby sme kvôli našej malej dcére a s množstvom kufrov nemuseli ďaleko cestovať na letisko. V deň nášho odletu nám volali z cestovnej agentúry, že odlet odkladajú o niekoľko hodín a nakoniec sme museli ísť autobusom do Košíc a odtiaľ s pol dňovým meškaním do Burgasu. Pri ceste naspäť sa nám tým pádom odlet posunul o jeden a pol dňa. Rozprávať šéfovi, že prídeme do práce neskôr o dva dni vyzeralo v jeho očiach, ako keby sme si nevedeli naplánovať dovolenku. Aspoň, že už prílet bol priamo do Popradu. Nasledujúci týždeň som síce cestovku navštívil a snažil sa tam vysvetliť okolnosti nášho odletu. No zástupkyňu pobočky to moc nezaujímalo a o dobré meno tejto cestovnej agentúry si nerobila starosti. Priznám sa, že nám posun odletu a príletu trošku skomplikoval život a možno sa nič mimoriadne nestalo, ale aj tak sme si s manželkou povedali, že sa tejto cestovke z ďaleka vyhneme.
 Nasledujúcu dovolenku, ktorá bola niečo pred vyše dvoma rokmi sme leteli s Českými aerolinkami (ČSA) do New Yorku. Prílet prebehol bez  komplikácii, no horšie to už bolo s odletom zo štátov. Po vzlietnutí a asi dvadsať minútovom lete sa lietadlo otočilo a
smerovali sme naspäť do New Yorku. V lietadle nás informovali o poruche na motore a že by sme sa mali bez problémov dostať naspäť. Na letisku nám vybalia batožinu a čas ďalšieho odletu sa presúva na nasledujúci deň. Všetkým cestujúcim zabezpečili ubytovanie v hoteli a my sme sa vrátili naspäť k našej rodine. Na ďalší deň po vybavení kontroly, sme čakali v transfery niekoľko hodín na lietadlo, ktoré sa neukázalo. Po asi štvorhodinovom čakaní, nás
všetkých informovali o poruche a náhradnom lete. Ponúkli nám cestu cez inú spoločnosť Virgin Atlantic do Londýna, kde by sme dostali prípoj zas od Českých aeroliniek do Prahy a následne konkrétne my na Slovensko. Chaos, aký v tej chvíli nastal sa nedá opísať, všetci
si v momente zobrali svoje batožiny a bežali si vybavovať lety do Európy. My, sme to zobrali cez doporučený Londýn, kde sme čakali asi 5 hodín a do Prahy sme sa dostali až nasledujúci deň neskoro večer. Prípoj nám nechceli dať a v tom musela zasiahnuť moja dovtedy pokojná manželka a začala robiť poriadky s pracovníčkami za okienkom ČSA. Hneď na to dobehla ku nám asi ich vedúca, ktorá nám v okamžiku poskytla hotel vedľa letiska a ranný spoj do Košíc. Na Slovensko sme prileteli skoro s trojdňovým meškaním. Bol to posledný let Českých aeroliniek do New Yorku. Sťažnosť a aj kópie leteniek sme poslali e- mailom do ČSA. Asi po mesiaci nám na  naše prekvapenie poslali ospravedlňujúci list, všetky letenky tam aj späť nám preplatili a môžem napísať, že nám dali aj niečo navyše. Myslím, že ČSA sa zachovali viac než pozitívne a dbajú na svoje renomé.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Minulý rok som sa s dcérou opäť vybral do New Yorku, tento krát sme si vybrali Poľskú spoločnosť LOT. Leteli sme Krakov-Varšava-New York a späť. Aby som to urýchlil, pri ceste naspäť sa nám z Krakova nepodarilo vyletieť. Aj keď sme už dve hodiny meškali a v samotnom lietadle sedeli. V Krakove mali technický problém, kde niekoľko hodín nemohlo pristáť žiadne lietadlo. Po ďalšom čakaní sme dostali náhradnú alternatívu v podobe autobusu, kde sme vo finále v Krakove mali sedem hodinové meškanie. Samozrejme som po nejakom čase poslal Poľským aerolinkam LOT mail s listom, kde som sa im snažil vysvetliť dané meškanie a neprimeranú formu cestovania autobusom miesto lietadla. Po vymenení niekoľkých emailov s personálnym oddelením pre pasažierov nám nakoniec uznali sumu 23 eur. Priznám sa, že s danou sumou som nebol spokojný, ale viac energie na riešenie tohto problému som nemal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Nelietam teda často, ale konkrétne nám sa tieto komplikácie stávajú dosť pravidelne. Každopádne som sa už poučil, že pri akomkoľvek meškaní lietadla sa budem snažiť o kompenzáciu od danej leteckej spoločnosti. Tie by nemali byť spokojné s tým, že vôbec bezpečne doleteli, ale mali by sa snažiť prepravovať svojich pasažierov aj rýchlo a na čas.

Peter Tapfer

Peter Tapfer

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Do hrobu si zoberiem, len to čo na tomto svete prežijem, tak na čo sa naháňať za materiálnymi vecami. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu